Često postavljena pitanja

Opća pitanja

Šta je polisa osiguranja?
Polisa je pisani dokument o zaključenom ugovoru o osiguranju kojeg izdaje osiguravač (UNIQA Osiguranje), a potpisuju ga ugovorne strane (osiguravač i ugovarač osiguranja). Polisa osiguranja se može zaključiti na osnovu usmene,pismene ili email ponude, a usmena ponuda se potvrđuje uplatom iznosa premije ili njene prve rate.

Gdje i kako zaključiti polisu osiguranja?
Polisu osiguranja možete zaključiti u svakoj poslovnici UNIQA Osiguranja, u poslovnicama Raiffeisen Banke u FBiH, kod ovlaštenih posrednika, te putem besplatnog telefona 080 02 02 51 ili UNIQA webshopa.
Sve informacije o UNIQA proizvodima možete pronaći na www.uniqa.ba.

Šta se putem osiguranja može zaštititi? Koje vrste osiguranja postoje?
Osiguranje je najrasprostranjeniji način da se pruži ekonomska zaštita od određenih opasnosti koje ugrožavaju ljude i njihovu imovinu.
Najrasprostranjenija podjela osiguranja jeste na:
Lična osiguranja – pod ličnim osiguranjima se podrazumijevaju osiguranja koje se direktno odnose na zaštitu lica I njenog zdravlja, kao što je životno osiguranje, zdravstveno osiguranje, osiguranje od nezgode, putno zdravstveno osiguranje. 
Osiguranje imovine – ova vrsta osiguranja predstavlja materijalno osiguranje kao što je npr. imovina i automobili.

Kako mogu prijaviti štetu?
S ciljem da olakšamo i ujedno ubrzamo proces obrade podataka, omogućili smo klijentima nekoliko načina prijave šteta.
Najbrže i najjednostavnije je to učiniti putem:

  • web stranice UNIQA Osiguranja ispunjavanjem odgovarajućeg upitnika na linku https://www.uniqa.ba/prijava-stete-online
  • portala Moja UNIQA, koji je besplatan i omogućava redovno praćenje statusa realizacije štete
  • telefonski, pozivom na besplatni broj 080 02 02 51 koristeći uslugu koja se zove “Telefonska prijava štete” čime se omogućava ne samo prijava odštetnog zahtjeva već i dobijanje željenih informacija u vezi predmeta u svakom trenutku.

Šteta se također može prijaviti dolaskom u neku od  33 poslovnice UNIQA Osiguranja širom BiH. Spisak i lokacije svih poslovnica možete pronaći OVDJE.

Šta je Moja UNIQA portal?
Moja UNIQA je besplatni portal za sve UNIQA klijente putem kojeg se omogućava pregled svih aktivnosti, transakcija i status prijavljenih šteta na jednom mjestu. Pored samog pregleda aktivnosti, portal nudi mogućnost prijave odštetnog zahtjeva, sigurnog plaćanja premije i kupovine novih polisa.

Kako se registrovati na Moja UNIQA?
Registracija na Moja UNIQA je jednostavna i brza. Istu možete izvršiti putem linka https://www.uniqa.ba/mojauniqa ili posjetom na web stranicu www.uniqa.ba te klikom na dugme MOJA UNIQA u gornjem desnom uglu.
Za registraciju je potrebno unijeti osnovne lične informacije te broj jedne polise koju ste zaključili u UNIQA Osiguranju. U slučaju da imate više zaključenih polisa, iste će se automatski prikazati na Vašem profilu nakon registracije.

 

FAQ – Životno osiguranje

Koje su prednosti ugovaranja UNIQA polise životnog osiguranja?
UNIQA osiguranje je prema ostvarenim rezultatima u segment  životnih osiguranja vodeća  osiguravajuća kuća u Bosni Hercegovini. Najveća premija i broj klijenata su potvrda velikog povjerenja kojeg UNIQA uživa na tržištu. Prednost ugovaranja UNIQA polisa životnih osiguranja jeste u raznovrsnosti ponude koja pokriva najvažnije potrebe svakog pojedinca za ličnom i porodičnom zaštitom i sigurnosti investiranja.

Kako odabrati najbolji program životnog osiguranja?
S namjerom da Vam omogućimo najbolju zaštitu u različitim životnim situacijama, nudimo raznovrstan izbor programa (koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama):
UNIQO – osiguranje djece, kod kojeg u slučaju smrti ugovarača  UNIQA nastavlja plaćati premiju
COMFORT – osiguranje pojedinca u slučaju smrti i nastupa neke od teških bolesti a uključuje i  naknadu u slučaju pojave  teške bolesti kod djeteta.
COMFORT DUAL – osiguranje se odnosi na dvije osobe i dijete a pokriva rizike za slučaj smrti i nastupa neke od teških bolesti.
CLASSIC – klasično osiguranje u svrhu štednje i zaštite porodice u slučaju smrti.
KAPITAL -  pruža mogućnost osiguranja, bez obzira na zdravstveno stanje osiguranika uz istovremenu štednju I ostvarivanje dobiti
Sve informacije o paketima kao i pomoć pri odabiru pravog programa za Vas možete pronaći pomoću UNIQA kalkulatora životnog osiguranja.

Šta se smatra teškom bolesti?
Pokriće za teške bolesti predstavlja osiguranje u slučaju nastanka jedne od 20 teških bolesti: srčani udar, bypass operacija koronarnih arterija, kancer (rak), moždani udar, zatajenje bubrega, transplantacija organa, paraliza, gubitak vida, koma, operacija aorte, zamjena srčanih zalistaka, multipla skleroza, gubitak udova, Alzheimerova bolest, dobroćudni tumor mozga, Parkinsonova bolest, teška ozljeda glave, teške opekotine, gubitak glasa i funkcije govora, te gluhoća. Isključene su bolesti od kojih je Osiguranik bolovao prije zaključenja polise.

Šta se smatra nezgodom?
Nezgoda je svaki iznenadni i od volje Osiguranika nezavisni događaj koji djeluje uglavnom izvana i naglo na tijelo Osiguranika i ima za posljedicu njegovu smrt, invaliditet, prolaznu nesposobnost za rad ili oštećenje zdravlja koje zahtjeva liječničku pomoć. Naprimjer: saobraćajna nesreća ili pogrešan korak na stepenicama. Bolest se ne smatra nezgodom.

Na koji način mogu povećati/smanjiti premiju osiguranja ili povećati/smanjiti trajanje osiguranja?
Povećanje/smanjenje premije osiguranja moguće je izvršiti početkom svake osiguravajuće godine. Ugovarač osiguranja je dužan podnijeti pismeni zahtjev za promjenu ugovora o osiguranju života (lično, poštom ili emailom) za povećanje/smanjenje premije ili trajanje osiguranja.

 

FAQ – Dobrovoljno zdravstveno osiguranje

Šta pokriva UNIQA dobrovoljno zdravstveno osiguranje?
Dobrovoljno zdravstveno osiguranje za vanbolničko liječenje pruža viši zdravstveni standard zaštite u odnosu na nivo iz obaveznog zdravstvenog osiguranja, kroz sljedeća pokrića:

  • Specijalistički ljekarski pregledi;
  • Dijagnostički postupci (laboratorija, radiologija, ultrazvuk, CT, MR, EKG, itd.)
  • Ginekologija
  • Medicinska pomagala (dioptrijska stakla, leće);
  • Lijekovi propisani od strane ljekara;
  • Psihoterapijski tretmani liječenja;
  • Fizioterapijski tretmani liječenja;
  • Hitne stomatološke intervencije uslijed nezgode.
    Detaljnije informacije možete pronaći OVDJE.

U kojim oblicima se može zaključiti dobrovoljno zdravstveno osiguranje?
Dobrovoljno zdravstveno osiguranje se može zaključiti kao:

  • Individualno, za osobe od 0-65 godina;
  • Porodično, za članove jedne porodice koju čine roditelj/i i djeca do kraja obaveznog školovanja ili završetka fakulteta;
  • Grupno, za najmanje 5 zaposlenika kompanije ili organizacije koji moraju biti poimenično navedeni.

Kako odabrati odgovarajuće UNIQA dobrovoljno zdravstveno osiguranje?
Sva pokrića dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja za vanbolničko liječenje se trenutno nude kroz četiri dostupna programa koji se razlikuju po visini novčanih  limita i procentu učešća u svakom računu:

  • Vital Standard, sa limitom do 1.000 KM i učešćem osiguranika od 50%
  • Vital Comfort sa limitom do 1.750 KM i učešćem osiguranika od 20 %
  • Vital Exclusive sa limitom do 2.500 KM i učešćem osiguranika od 20%
  • Vital Premium sa limitom do 10.000 KM, bez učešća osiguranika

UNIQA dobrovoljno zdravstveno osiguranje kroz poseban program Vital Elite nudi mogućnost za bolničko i vanbolničko liječenje u zemlji sa godišnjim limitom od 100.000 KM.
Uz sve pakete se uz dodatno plaćanje mogu ugovoriti neki od tri programa preventivnih pregleda sa različitim obimom usluge. Preventivni pregled se radi jednom godišnje, a mogu ugovoriti osobe starosti od 18-65 godina.
Dodatne informacije o programima dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja možete pronaći OVDJE.

Koje su prednosti UNIQA dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja?
Zavisno od izabranog paketa, UNIQA Osiguranje će snositi Vaše troškove bolničkog i vanbolničkog liječenja u potpunosti ili djelimično. Glavne prednosti su da dobrovoljnim zdravstvenim osiguranjem obezbjeđujete sebi vrhunsku uslugu u najboljim privatnim poliklinikama  po Vašem izboru, da štedite vrijeme izbjegavanjem dugih čekanja na zakazivanje i obavljanje pregleda u javnom zdravstvu i na kraju, dobijate dodatni popust u zdravstvenim ustanovama koje su u UNIQA mreži.

Šta je UNIQA mreža ugovornih medicinskih ustanova?
Našu UNIQA mrežu medicinskih ustanova čine javne i privatne zdravstvene ustanove u koje spadaju bolnice, poliklinike, specijalističke ordinacije i laboratorije širom BiH, koje zadovoljavaju stroge UNIQA standarde. Spisak navedenih ustanova možete preuzeti ovdje.

Šta je MedUNIQA?
MedUNIQA je dežurna linija koja stoji na raspolaganju svim klijentima UNIQA Osiguranja koji posjeduju neki od programa VITAL dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja.
Kontakt telefon MedUNIQA dežurne linije je: +387 61 107 599.
Ukoliko postoji potreba za zdravstvenom uslugom, prvi korak je da pozovete MedUNIQA kontakt centar koji će u najkraćem roku zakazati za Vas pregled u izabranoj zdravstvenoj ustanovi. Na ovaj način dobijate i dodatni popust od 10% u poliklinikama prilikom svakog pregleda.

 

FAQ – Osiguranje imovine

Koja sve pokrića pruža UNIQA osiguranje stambenih objekata
Osiguranje stambenih objekata pruža vrlo širok obim pokrića koji može zadovoljiti potrebe svakog osiguranika.
Uključuje sve osnovne rizike kao što su: požar, udar groma, eksplozija, oluja, tuča, pad vazdušne letjelice, udar nepoznatog ili vlastitog motornog vozila, manifestacije i demonstracije.

U određenom procentu je uključeno pokriće sljedećih dopunskih ili saosiguranih rizika:
izliv vode iz instalacijskih cijevi, provalna krađa i razbojništvo, lom stakla, odgovornost prema trećim licima, naknada za zamjenski stambeni prostor, poplava i bujica na stvarima, pokriće šteta nastalih za vrijeme preseljenja, pokriće šteta nastalih uslijed izliva vode iz otvorenih slavina, pokriće šteta nastalih uslijed otvorenih ili nepravilno zatvorenih prozora stambenog objekta, pokriće šteta nastalih uslijed izlijevanja vode iz cijevi za odvod oborinskih voda, naknada za izdavanje ličnih dokumenata, indirektni udar groma.

Takođe su procentualno pokriveni i sljedeći troškovi za štete nastale usljed:
otklanjanje neposredne opasnosti nastupanja osiguranog slučaja, nestanka stvari nastankom osiguranog slučaja, izvršenja ili pokušaja izvršenja provalne krađe i vandalizma, raščišćavanja i rušenja.

 

Šta je UNIQA kućna asistencija?

Uz osiguranje stambenih objekata, UNIQA kućna asistencija jeste besplatna usluga koja se nudi uz zaključenje bilo kojeg programa osiguranja stana ili kuće, a podrazumijeva hitnu intervenciju i popravke određenih šteta nastalih u osiguranom objektu. Nudimo Vam usluge bravara, električara, vodoinstalatera, staklara i opravke grijanja a troškove, u okviru odabranog paketa snosi UNIQA Osiguranje. Nisu pokriveni troškovi za dijelove i materijal potreban za popravak oštećenja. Troškove izvođača radova koji su iznad naznačenih limita osiguranja snosi sam Osiguranik.
UNIQA kućna asistencija je na raspolaganju 24 sata, 365 dana u godini. Potrebno je samo pozvati broj 033 263 684 (za područje FBiH) ili xxx xxx xxx (za područje RS i Brčko Disktirk) što će osigurati dolazak potrebnog majstora na kućnu adresu i pružanje pomoći u trajanju od jednog sata po  dolasku. Pravo na ovu vrstu usluge se može ostvariti tri puta u toku godine.

Šta je dopunsko osiguranje članova domaćinstva od posljedica nezgode?
Osiguravajuću zaštitu je moguće proširiti dodatnim osiguranjem članova domaćinstva od posljedica nesretnog slučaja. Rizici od kojih se osigurava su:  slučaj smrti uslijed nezgode i trajna invalidnosti uslijed nezgode. Dopunsko osiguranje članova domaćinstva od posljedica nezgode mogu zaključiti sve osobe bez obzira na njihovo zdravstveno stanje, od 0-75 godina života. Domaćinstvom se smatra svaka porodica ili druga zajednica osoba čiji članovi zajedno stanuju i zajednički troše svoje prihode.

Šta je osiguranje objekata i stvari bez amortizacije?
Kod osiguranja stambenih objekata koji nisu stariji od 60 godina, u obzir se neće uzimati stepen njihove istrošenosti ili amortizacija. Stvari u Vašem domu su također osigurane na novonabavnu cijenu, bez uzimanja u obzir stepena amortizacije. Za osiguranike je ovo važno jer se u slučaju nastanka štete koja može biti totalna (u potpunosti) ili djelimična, nadoknada neće umanjivati za utvrđeni stepen istrošenosti.

 

FAQ – Putno osiguranje

Šta pokriva polisa putnog zdravstvenog osiguranja?
Polisa putnog zdravstvenog osiguranja omogućava:

  • medicinski neophodno liječenje osiguranika u slučaju iznenadne bolesti ili nezgode koje pokriva: vanbolničko liječenje, lijekove i nužna medicinska pomagala, operacije do ugovorenog limita, akutne stomatološke tretmane do 150 KM i dr.
  • troškove medicinski neophodnog i propisanog prevoza osiguranika i još jedne osobe u pratnji iz strane zemlje u BiH (repatrijacije);
  • troškove prevoza umrlog osiguranika u domovinu

U kojim oblicima se može zaključiti putno zdravstveno osiguranje?
Putno zdravstveno osiguranje se može zaključiti kao:

  • individualno, osiguranje pojedinca;
  • porodično osiguranje, kojom se osiguravaju članovi jedne porodice;
  • grupno osiguranje, za osobe koje zajedno putuju u inostranstvo.

Trajanje osiguranja može biti od 1- 365 dana za sve vrste osiguranja.

Da li je uz polisu putnog zdravstvenog osiguranja moguće ugovoriti pokriće za COVID-19
Uz plaćanje dodatne premije moguće je ugovoriti i pokriće za COVID-19 za putovanja kraća od 30 dana, a koje uključuje:

  • troškove medicinskih pregleda ovlaštenog ljekara i testiranja u slučaju pojave simptoma infekcije korona virusom.
  • troškove nabavke lijekova u vanbolničkom liječenju za slučaj potvrđene infekcije,
  • troškove kliničkog liječenja

Pokriće za COVID-19 moguće je zaključiti za sva putovanja unutar Evrope kraća od 30 dana. 

Šta je potrebno uraditi kada se desi bolest ili nezgoda tokom puta?

  • Potrebno je da odmah kontaktirate alarmni centar CORIS International na broj telefona naveden na polisi osiguranja, navedete podatke iz Vaše polise osiguranja, kao i naziv zdravstvene ustanove u koju ste primljeni kao pacijent.Telefonski troškovi prema CORIS International će naknadno biti nadoknađeni od strane UNIQA Osiguranja
  • Kada ste primljeni kao pacijent, potrebno je da ljekaru ili medicinskom osoblju pokažete polisu Putnog zdravstvenog osiguranja.
  • Ukoliko ste direktno kontaktirali alarmni centar CORIS International, svi predviđeni troškovi će biti plaćeni direktno od CORIS-a u ime i za račun Osiguravača.
  • Ukoliko ste direktno platili račun za tretman liječenja i lijekove, potrebno je da pošaljete račun UNIQA Osiguranju kroz sistem prijave štete i trošak će Vam biti refundiran.

 

FAQ – Autokasko

 

Šta pokriva kasko osiguranje Vašeg automobila?
Autokaskom se osiguravaju sve vrste motornih vozila. Osiguranje se može zaključiti sa širim pokrićem kao potpuno ili full kasko ili sa užim pokrićem kao djelimični kasko.
Potpuni
kasko pokriva osnovne rizike: saobraćajnu nezgodu,(sudar, prevrnuće vozila) pad I udar nekog predmeta, požar, eksplozija i zlonamjerne postupke, krađu, razbojništvo, udar životinje na putu i dr.
Djelimični kasko se odnosi na saobraćajnu nezgodu (sudar) i lom standardno ugrađenih stakala
Ako se posebno ugovori i plati dodatna premija, ali samo uz potpuni ili full kasko, mogu se osigurati i tzv. dopunski rizici poplave, bujice i visoke vode.
Kao dopunsko osiguranje, ali također samo uz potpuni ili full kasko, moguće je osigurati prtljagu i druge stvari u vozilu.

Da li se mogu kasko osigurati starija vozila, 4+?
Ukoliko imate vozilo starije od četiri godine, UNIQA Vam nudi mogućnost da ga osigurate na ugovorenu vrijednost, koja se dobije tako što se vrijednost novog vozila koriguje odgovarajućim faktorima. Time cijena postaje značajno niža. Moguće je ugovoriti sve rizike kao kod potpunog ili full kaska. Ova mogućnost se odnosi samo za putnička vozila.

Šta je Mini kasko?
Mini kasko  pokriva samo saobraćajnu nezgodu tj. sudar sa drugim  motornim vozilom čiji podaci iz saobraćajne dozvole kao i identifikacijski podaci vlasnika moraju biti poznati. Kao dokaz saobraćajne nezgode neophodno je obezbijediti policijski zapisnik ili Evropski izvještaj o nezgodi. Mini kasko vrijedi samo za putnička vozila.

Šta je mobilna procjena štete?
Procjenitelji UNIQA osiguranja, u najkraćem mogućem roku dolaze na mjesto nastanka nezgode i neposredno rade uslugu procjene štete na vozilu istovremeno preuzimajući od Vas potrebnu dokumentaciju. Time se čitav proces procjene, obrade i isplate šteta pojednostavljuje i značajno ubrzava. Dodatna pogodnost za Vas je i da ne morate dolaziti u poslovnicu.

Šta je bonus, a šta malus i kako se određuju?
Bonus je poseban popust za osiguranike koji u prethodnoj godini nisu imali štete. Odnosi se na premiju u novom razdoblju osiguranja. Bonus se odobrava  kod onih vrsta osiguranja, najčešće motornih vozila, kod kojih nastup rizika u znatnoj mjeri ovisi od ponašanja osiguranika. Vezan je za osiguranika.
Malus je, suprotno od bonusa, povećanje troška za osiguranike koji su u prošloj godini imali štetu ili negativan odnos između uplaćene premije i isplaćenih šteta. Malus je također vezan za osiguranika.

Šta je UNIQA S.O.S. Pomoć na putu?
“UNIQA S.O.S. Pomoć na putu” pruža asistenciju u slučaju da je Vaše vozilo na putu doživjelo nezgodu ili kvar zbog kojeg više nije u voznom stanju ili je upravljanje nesigurno. Usluga je dostupna 24 sata  bilo da se nalazite u BiH, zemljama regiona ili Evropi.

Usluge asistencije podrazumijevaju:

  • popravku vozila na licu mjesta u slučaju manjih kvarova,
  • prevoz vozila do ovlaštenog servisa do 100 km, u slučaju ozbiljnijih kvarova
  • zamjensko vozilo do 3 dana, ako se popravak ne može obaviti za 24 sata ili
  • smještaj do 3 dana za vozača i saputnike, ukoliko popravak traje duže od 24 sata

Uslugu je moguće je koristiti neograničen broj puta u toku trajanja osiguranja

Šta u slučaju kvara na vozilu?
U slučaju nastanaka nezgode ili kvara na vozilu, potrebno je da odmah po nastanku istog pozovete kontakt centar na broj telefona naznačen na polisi osiguranja i date sljedeće podatke:

  1. a) registarsku oznaku vozila
  2. b) marku vozila
  3. c) što precizniji opis lokacije na kojoj se vozilo nalazi

Ako se nezgoda ili kvar dogode unutar Bosine i Hercegovine potrebno je pozvati besplatni broj telefona 080 050 216, a ukoliko se to dogodi u zemljama regiona ili drugdje u Evropi potrebno je pozvati +387 51 491 730.

Kontakt centar je dostupan 24/7/365.

Imate pitanja?

Besplatni info broj: 080 02 02 51
UNIQA Non-Stop 0-24h

Obala Kulina bana 19, Sarajevo
Radno vrijeme: 8.00 - 16.30

info.uniqa@uniqa.ba Prodajna mjesta